A Kärcher vállalatról

A Kärcher hivatása és szenvedélye a takarítás, de legalább ilyen fontos a felelősségvállalás az emberek, a kultúra és a környezet iránt.

Számok és adatok a 2014-es üzleti évben

A Kärcher ismételten egy sikeres évet tudhat magáénak. A családi vállalatnak ismételten sikerült rekord forgalmat zárnia, számos munkahelyet teremtenie és a piaci részesedését tovább növelnie. A 2,12 Mrd. Euro forgalmával világpiac vezető a tisztítástechnológiában és a 12,72 Mio. eladott géppel a cég létezése óta a legnagyobb darabszámot érte el.

A vevők igényeinek figyelembe vétele mellett – világszerte több mint 50 000 szervizt létesítettek a hiánytalan ellátás érdekében – az újítások szintén egy fontos növekedési tényező: a Kärcher termékek 90 % -a fiatalabb mint 5 év. Az előző évben a vállalat 58 új szabadalmat jelentett és több mint 120 új terméket dobott a piacra. A Kärcher a 2014 évben is számos országban karitatív, szociális, és kulturális intézménynek nyújtott támogatást a környezet védelmét figyelembe véve – az SOS gyermekfaluval és az UN Global-Compact-hálózattal való kapcsolat csak két példa erre. Értékes műemlékeket tisztítottak meg tisztítási szakértőink: Jakarta-ban egy Kärcher szakértőkből álló csapat a "Monas" indonéz nemzeti emlékművet és Königsee-nél a világ első műjégpályáját tisztította meg.

Közös projekt a német UNESCO-bizottsággal számos teszt tisztítást hajtott végre a világörökség részét képező Aachener Dómon is, melyet a Kärcher tisztított meg.

                 Nagy nyomással dolgozunk az új megoldásokon

Alfred Kärcher – Ezermester és vállalkozó

Alfred Kärcher egyike volt azoknak a feltalálóknak és vállalkozóknak – Robert Bosch, Gottlieb Daimler vagy Zeppelin gróf mellett –, akik már az iparosodás kezdetétől fogva nagyban segítették Württemberg fejlődését Hatalmas elköteleződéssel állt ki ötletei megvalósítása mellett. 1924-ben, 23 évesen fejezte be tanulmányait a stuttgarti Műszaki Főiskolán, majd apja képviseleti irodájában kezdett dolgozni, amelyet tervezőirodává alakított át. 1935-ben Stuttgart-Bad Cannstattban megalapította saját vállalkozását, hogy fűtéstechnikai termékötleteit egyedül gyárthassa és vihesse piacra. Alfred Kärcher saját szabadalma alapján megtervezte és megépítette többek között a „Kärcher sófürdős kemencét”, amelyet acélok edzésére és könnyűfémek keményítésére használtak az iparban.

1939-ben a vállalat elköltözött Winnendenbe, amely mai napig székhelye a családi vállalkozásnak. Jelenleg melegítőberendezéseket is gyártanak repülőgépmotorokhoz és fülkefűtéshez. A 2. világháború befejeződése után a mindennapi élet sürgősebb szükségleteit kielégítő termékekre összpontosított: körkályhákra, kis tűzhelyekre, kézikocsikra és traktorpótkocsikra.

Belépés a tisztítási technikába

Az áttörést a tisztítási technikában 1950-ben sikerült elérnie Alfred Kärchernek, az első európai forróvizes magasnyomású tisztító berendezéssel („DS 350” gőzborotva). A víz fűtési módja annyira modern volt, hogy a mai napig ez minden fűtőszál alapja.

Ahogyan sokan mások, Alfred Kärcher sem élte meg innovációja világszerte elismertségét. 1959. szeptember 17-i, 58 éves korában bekövetkezett halála után felesége, Irene vette át a vállalat vezetését és további három évtizedig irányította azt. Gyermekei, Johannes Kärcher és Susanne Zimmermann von Siefart ma a második generáció tagjaként vesznek részt a családi vállalkozás irányításában.

Nemzetközivé válás

A Kärcher 1962-ben nyitotta meg első külföldi üzletét Franciaországban, amelyet Ausztria és Svájc követett. A nemzetközivé válás következetesen zajlott. 1978-ban a Kärcher gyárat nyitott Brazíliában, 10 évvel később a vállalat 16 forgalmazói vállalatot alapított, többek között Észak-Amerikában, Afrikában és Ausztráliában. 2012-ben a Kärcher 57 országban volt jelen saját leányvállalataival és forgalma 85%-át külföldön bonyolította le. A vevők hiánytalan kiszolgálásáról világszerte 40 000 szervizállomás gondoskodik több, mint 190 országban.

Növekedés az innováción át

1974-ben a Kärcher a diverzifikáció fázisa után a magasnyomású tisztításra összpontosított. Ebben az időszakban történt a színváltás a régebbi kék színről a ma világszerte ismert Kärcher-sárgára. 1980-ban a vállalat bővítette termékkínálatát a tisztítási technikákon belül a jármű- és épülettisztítási alkalmazási területekkel. A kínálat lépésről lépésre bővült nedves és száraz porszívókkal, polírozó és súrolóautomatákkal, gépjármű-mosóberendezésekkel, gőztisztítókkal, tisztítószerekkel, valamint ivó- és szennyvíz-előkészítő berendezésekkel.

A Kärcher történetének mérföldköve volt az 1984-es év, az első hordozható magasnyomású tisztító berendezés (HD 555 profi) bevezetésének éve és a végfelhasználók piacának ezzel egybekötött megnyitása. 1993-ban a termékpalettát kiterjesztették a belső terek tisztítására. Azóta a Kärcher kínálatában szerepel például háztartásban használható gőztisztító és porszívó is. A világ első teljesen önálló porszívórobotjaként a RoboCleaner RC 3000 is piacra került 2003-ban. 2007-ben a Kärcher belépett a teljesen új kertápolási üzletágba, ahol öntözőszivattyúkat, vízgyűjtő berendezéseket és házi vízellátó berendezéseket, valamint számos kiegészítőt kezdett forgalmazni.

Az ipari felhasználást tekintve a Kärcher 1986 óta a hengerkefés súrolóautomaták úttörője. Egy 1995-ben újonnan kifejlesztett forgó fúvókának (szennymaró) köszönhetően a magasnyomású tisztító berendezések tisztítási hatása megduplázódott. Az ipari nedves és száraz porszívók porbefogadó képessége folyamatosan növekszik, 2007-ben pedig piacra került az innovatív TACT szűrőtisztítás. Az új eljárások hozzájárulnak a világ számos tisztítási projektjéhez. Ilyen többek között római Szent Péter tér 284 darab – összesen 25 000 m² felületű – mészkő pillérének restaurálása egy egyedi, erre a célra kifejlesztett szórási eljárás használatával. 2009 óta a Kärcher olyan magasnyomású mosókat is forgalmaz, amelyekkel akár 2500 bar nyomás is elérhető, amely nem csak tisztításra alkalmas, hanem homlokzatok felújítására vagy beton eltávolítására is használható. Ugyanebben az évben egy többfunkciós csatornatisztító berendezés is elérhetővé vált, így a vízszolgáltatókkal bővült tovább a célcsoport.

Kärcher, a világpiac-vezető

Az innováció a növekedés legfontosabb tényezője, és mindig az is marad. Csak 2011-ben a Kärcher több, mint 100 új terméket vezetett be a piacra. A tisztítási technika világpiac-vezetője a jövőben is kitűnik majd találékonyságával, csúcsteljesítményével és innovatív problémamegoldásával.